Tabiattaki bütün güzelliklerin davetine küşade olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye çıbanladığı senelerde tanıdıkacakları değiştirilmiş sanat aktivitelerinden olumlu olarak etkilendikleri açıktır. Tüm bu sanat dalları arasında hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziki, bilişyığın ve içtimai vürutimleri ciğerin eğitimciler, er evetşta edinilen pozitif müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu ilgi, mader karnında başlayan doğal bir ilişkidir. Aba kalbinin ritmik atışlarını dokuz ay boyunca dinleyen çağa, özellikle duyularının vüruttiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bunların anlamlarına karşı duygusal bir bağ vüruttirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanıyabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylemiş olduği sakin melodileri, doğumundan sonrasında da tanıdığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her harsün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, mader ile çağa arasında müesses, müzikal bir duygusal ilişkidır. Aynı ölçübile nöbetlevseldir bile; annenin, çocuğuna, ortamın uyumak ciğerin emin bulunduğunu belirtmesinin bir yoludur. Erken dönemlerde, çağa – mader – baba arasında kurulacak çalgı bağı, gitgide evetşayacakları duygusal ilişkileri sağlamlamlaştıracaktır. Bebeklikten çısoy çocuk, kendini sağlamlıklı bir yetişkin meydana getirecek etkinliklerle tanışırken, müziğe özel bir önem verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği severek ekler. Dış dünya ile ilişkilerinde çalgı, onun ciğerin yararlı bir muhabere kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her vakit boşlama edilen sistemli ve kapsamı geniş çalgı eğitimi, gerçek şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı ciğerin, fiziki ve ruhsal vürutimlerinde önemli bir destekten yoksun kalınmaktadır. Burada, teknik bilimleri ve yabancı lisan gibi derslerin çok önemli bulunduğunu alim ve sanat etkinliklerinin çocuğu “derslerinden kırmızııkoyacağını” düşünen mader-babaların da, veri eksikliğinden meydana mevrut hataları vardır. Müzik eğitiminin, uzun dönemde bilimsel niteliği olan çıbanarı içerisindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç aralıkştırmaya alan verelim: