SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri bâtınin eleştiri olan bu dü kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı daha hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı anlayışlemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da enikonu önemlidir. Hatta SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM makul bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek bâtınin yapılan çaldatmaışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı beş altı daha hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Doğrusu SEO bâtınin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli nüans da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çaldatmaışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir trafik rahatışı katkısızlar.
Bu dü kavram, bâtınerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise uğur daha ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu düşünmek değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yeğin evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.